«Шляхи реалізації наскрізної змістової лінії
«Здоров’я і безпека»
під час навчання учнів фізики»
«Виховання здорового способу життя на
Опис досвіду
Протягом останніх десятиліть спостерігається зниження інтересу учнів до вивчення фізики. Таке явище в умовах науково-технічної революції і масштабного процесу інформатизації суспільства є парадоксальним. Серед причин, що пояснюють цей факт, виділяють: 1) складність предмету; 2) вузьку спеціалізованість предмету; 3) відірваність шкільного курсу від проблем, які хвилюють суспільство; 4) схоластичність викладання.
Нерозв’язаними проблемами шкільного курсу фізики є: а) слабка світоглядна і гуманітарна спрямованість; б) недостатня орієнтація на життєво важливі проблеми, і перш за все на проблеми екологічної освіти; в) недостатня мотивованість (учні, не ознайомлені із загальною картиною, часто не розуміють, для чого вони вивчають окремі питання).
Курс сучасної фізики повинен не лише давати учням певний об’єм знань та вмінь, але й розвивати їх творчі здібності, формувати світорозуміння і світогляд, сприяти підвищенню культурного рівня, активно діяти як на мислення, так і на почуття.
Методичною основою формування здорового способу життя є розуміння нерозривного зв’язку людини з природою, залежність її здоров’я та виживання від збереження екологічної рівноваги у природі. Головна мета навчання фізики полягає в розвитку особистості учня засобами фізики як навчального предмета, зокрема завдяки формуванню в них фізичних знань, наукового світогляду і відповідного стилю мислення, екологічної культури, розвитку в них експериментальних вмінь, творчих здібностей. Очевидно, що навчальний предмет «Фізика» є одним із ефективних шляхів виховання бережливого ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей.